top of page
  • תמונת הסופר/תtalisharon22

כולנו שחקנים על בימת חיינו

אתם בטח שואלים את עצמכם מה הקשר בין משחק לחיים האמיתיים? בין משחק לעבודה, בין משחק לזוגיות, ובכלל לחיי היום יום שלנו. ובכן, בכל תחום שמערב בתוכו בני אדם, ההצלחה נמדדת ביכולת של האנשים לתקשר טוב יותר. כדי להשיג את המטרות שלנו, את/ה צריך/ה להכיר את הפרטנר שמולו את/ה עומד/ת, לקלוט את צרכיו, להבין מה הוא אומר מעבר למילים, לתת לו מרחב קיום והבנה, לזהות את נקודות החולשה שלו וגם הכוח ולהעביר את המסר שלך בצורה המיטבית. .


איך הכל התחיל


לאחר הלידה הראשונה שלי, החלטתי שבמקביל למשחק אצא לדרך עצמאית, עבדתי כבר עשר שנים בתעשיית הקולנוע והטלויזיה ובתאטרון, ובכל זאת הרגשתי שחסר לי דבר נוסף. חלמתי ללמד משחק. אבל - מעולם לא עשיתי את זה! אני שעמדתי על במות והופעתי מול מאות אנשים פחדתי לעמוד מול קבוצה קטנה וללמד. אני זוכרת משפט שאמרתי לעצמי שעזר לי להתגבר על הפחד - " את משחקת כל כך הרבה תפקידים, אפילו למדת לנגן על נבל בשביל תפקיד - אז פשוט תתיחסי לזה כמו עוד תפקיד - תלמדי להיות מורה. פשוט תשחקי מורה." כך קפצתי למים , גיליתי שיש לי המון כלים ללמד מתוך הניסיון שלי כשחקנית, ועם הזמן צברתי ניסיון, למדתי והתפתחתי והגדלתי את הידע. זו רק דוגמא לאיך משחק יכול לשנות לנו את החיים אם רק נסתכל על תפקידים שאנו רוצים לממש בעיניים הנכונות - אם יש לך תשוקה לגלם תפקיד מסוים ואתה מפחד, לא לשכוח שזה רק עוד תפקיד שאנו לומדים לשחק. הואו נתנסה בכמה שיותר תפקידים שונים ומגוונים, שיממשו את מלא הפוטנציאל שלנו.


וכך נולדו גם סדנאות המשחק - טלי שרון. גיליתי בעצמי כוחות שלא ידעתי שקיימים בי. ויותר חשוב, גיליתי שאני רוצה לחלוק את הידע הזה עם כמה שיותר אנשים שאין להם ניסיון במשחק כדי שיוכלו לשים לב למצבים שונים בתקשורת היומיומית שלהם, מצבים שדורשים התבוננות ותשומת לב למתרחש ולמקסם את עצמם בסיטואציות יומיומיות.


​אז מה זה משחק?

באנגלית המילה לשחק היא acting - לפעול.

ראשי תיבות מעניינים למילה A.C.T- Accepting 'Choose' Take action – קבלה, בחירה, ונקיטת פעולה. זה כל המשחק, וזאת כל התקשורת.

בעברית המילה 'משחק', מופיעה בתחומים רבים: לשחק כדורגל, לשחק בבובות, משחק כהעמדת פנים "הוא שיחק אותה גבר" ועוד.


לכולנו יש עבר משותף


כולנו שיחקנו כשהיינו ילדים. רקדנו ,שרנו בזיופים זוועתיים! וזה לא הפריע לנו. כולנו פעם ציירנו. מתי הפסקנו לצייר? כשהתחלנו לכתוב. אמצעי הביטוי הזה צמצם את האמצעיים הקודמים ופתאום הפכנו מאוד מודעים לאיך מסתכלים עלינו ומה אומרים עלינו אחרים. התבגרנו. קיבלנו מודעות עצמית. שזה מצוין, אבל ויתרנו על כמה דברים חשובים בדרך.



ילדים משתמשים במשחקי תפקידים כדי להתמודד עם העולם המבלבל סביבם. מלאני קליין- אנליטיקאית מחלוצות הטיפול הפסיכולוגי בילדים, זיהתה כי המשחק מבטא את עולמו הפנימי של הילד. בגיל הרך יכולתו המנטאלית והרגשית של הפעוט אינה מאפשרת לו לנסח בבהירות את רגשותיו ולעבד את חוויותיו באופן ישיר והמשחק מהווה דרך ביטוי לפנטזיות, רגשות, מחשבות, פחדים ומשאלות .


"בוא נעשה בכאילו"- ילדים יודעים שזו לא המציאות, אבל הם זקוקים לחוות את המציאות דרך ה'בכאילו'. ילדים מעבדים את הרגשות דרך משחק של הסיטואציה וזה נותן להם את האפשרות לשלוט בסיטואציה. זה נותן להם כוח.


דרך המשחק יש לילד הזדמנות לממש פנטזיות – מה הייתי רוצה להיות (חוץ מעצמי) מלבד מימוש פנטזיות טובות, המשחק מהווה מקום להוצאת רגשות או דחפים אסורים, כמו למשל קינאה - באח שנולד ורצון להרוג אותו או להרביץ לו. שנאה - שונאת את אמא כי היא לוקחת לי את אבא. דרך משחק הכל "מותר". גם פעולות של אלימות, מילים ש"אסור" להגיד (ידוע שצירוף המילים – קקי, פיפי, שילשול, אהוב על ילדים).


מגרש המשחקים שלנו


ואיפה המבוגרים מעבדים רגשות? איפה מגרש המשחקים שלנו? את גן השעשועים החליף המשרד, זה המרחב עבודה ותנועה שלנו לרוב, את הרגשות אנחנו רוב הזמן משאירים בפנים, או מדברים אותם במילים. את עיבוד הרגש אחנו עושים בעיקר דרך הראש למרות שהגוף שלנו חווה הכל, ואיפה ההנאה במשחק? הפסקנו להנות, והפכנו לאנשים נורא רציניים ,שפועלים לפי כללים ברורים, שומרים על פאסון ונורא חשוב לנו "להיות בסדר". עשינו הפרדה בין מקצועות יצירתיים למקצועות אנליטיים, ובעיקר הפסקנו להשתטות ולהנות.


לדעתי אין מקצוע שהוא לא יצירתי ואם נאפשר לעצמנו לפעמים לטעות אז נוכל גם להעז להיות יצירתיים בעבודה ובכל תחום.


לשם כך צריך לבנות סביבה מאפשרת, מכילה ולהשתמש בשיטות וכלים מתאימים. משם ההצלחה כמעט מובטחת.


ופה אני נכנסת לתמונה. בניתי עבורכם מערך סדנאות מגוון ורחב, באמצעות מורים מקצועיים וסדנאות חווייתיות תוכלו להגיע להישגים אישיים כאינדיבידואל וכחלק מקבוצה, להגשים חלום, להגביר ולחזק את היצירתיות שלכם, ההומור, ההנאה, הידע, הביטחון העצמי ועוד המון מתנות שמגיע לכם להעניק לעצמכם.


זה הזמן לחוות את עצמכם מחדש.


שלכם - טלי שרון.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page